bejamin-button

סוגי מזון המאיטים את תהליך ההזדקנות

תהליך ההזדקנות הוא תהליך טבעי וזאת כולנו יודעים. מרבית האנשים חושבים שההזדקנות בצורה ישירה קשורה אך ורק לגיל, אולם אנו יודעים לומר שלא מדובר אך ורק בעניין של פרקי זמן העוברים מעשור אחד לאחר, אלא מדובר גם על היכולת של הגוף להתמודד עם המציאות והסביבה לאור חיזוקים קולינאריים שהוא צורך לאורך שנות חיי האדם. דוגמא הפוכה לכך אנו יכולים להציג בדמות אדם מעשן, שלא אחת נראה שהוא מבוגר הרבה יותר מגילו האמיתי וזאת משום שאחת מתופעות הלוואי של העישון היא הזדקנות משמעותית יותר של העור וכיוצא בזה. לכן, כאשר כבר מבקשים למצוא את מעיין הנעורים, אפשר להתחיל דווקא במה שנמצא ממש בסביבה הקרובה שלנו והיא כל מרכיבי המזון שאנו יכולים להשיג כדי להאט את תהליך ההזדקנות.

מזדקנים באותה הדרך

תהליך ההזדקנות מתקיים אצל בני האדם בתהליך יחסית ידוע ומוכר. המערכת החיסונית הולכת ומאבדת את יכולתה לשמור על הגוף כתוצאה מהצטברות של רדיקלים חופשיים, מה שיכול לגרום לדלקות בתדירות גבוהה יותר. דחיסות העצם מתדלדלת והגוף נעשה שביר יותר במלוא מובן המילה. מערכת הדם נתקלת בקשיים רבים כתוצאה ממאכלים עתירי שומן וחומרים אחרים שהולכים וסותמים את העורקים ומקשים על פעילות הלב ושאר מערכות החיים בגוף. כמובן שההזדקנות גם ניכרת בעור שמאבד מן הגמישות שלו ואסור לשכוח את אובדן הזיכרון ההדרגתי וגם לירידה משמעותי באנרגיות יש לצפות. היכולת של הגוף המבוגר להתמודד עם בעיות מן הסוג הזה דורשת תפיסת עולם בריאה יותר כמה שיותר מוקדם הכוללת גם צריכה של מזון בריא, של ויטמינים, מינרלים ואפילו צריכה נכונה של פטריות מרפא וכל חומר טבעי שמומלץ על יד אנשי המקצוע.

הבריאות חשובה בכל גיל שהוא

אנו יכולים למנות היום מספר סוגי מזון שיכולים להתאים לתהליך ההאטה המדובר. מזון בריא תמיד יכול לבוא במקום מוצרים שאנו יודעים על הנזקים שהם גורמים ועדיף לצרוך תרופות ללא מרשם על בסיס טבעי בהתייעצות עם אנשי מקצוע מאשר להגיע למצב בריאותי הדורש תרופות עם מרשם. תרופות ללא מרשם יכולות להיות גם ויטמינים, גם מינרלים ותוספי מזון אחרים כמו מגה ויטמין לגבר ולאישה, ביואסטין אסטזנטין, אומגה 3, לוטאין, אקטיב בריין ועוד. מבחינת בריאות הגוף, סוגי המזון הבריאים הם:

  1. עלים ירוקים – מאכלים המבוססים על כלורופיל שמחזק את הדם ומעלה את רמת החמצן בגוף. יש לזכור כי חמצן שומר על העור רענן וגמיש יותר לאורך זמן.
  2. אגוזים וזרעים – שומרים על הבריאות הפנימית של הגוף בדרך של נטרולך רדיקלים חופשיים, תיקון נזקים ברמת התא וכמובן שמירה על לחות פנימית של הגוף.
  3. המשפחה האדומה – הצבע האדום מכיל ליקופן. הוא עוזר לשפר את תפקוד הריאות, מפחית את הסיכויים לסרטן, לעיוורון ובעיות לב. אנו יכולים למצוא זאת בעגבנייה, תותים, אבטיח, צנונית, פלפל אדום וצנון.
  4. המשפחה הכתומה – מלאים באלפא קרוטן, בטא קרוטן ועוד. תפקידם הוא לשמור באמצעות ויטמין A על מערכת החיסון ובעיקרה נגד מחלות כמו סרטן.

מודעות תמיד עוזרת

אחד הטיפים החשובים ביותר הוא להיות מודעים לאורח החיים הבריא. העידן המודרני לא תמיד מאפשר לנו לזכור שבסופו של דבר אנחנו צריכים לשמור על עצמנו והדבר כולל גם פיזית וגם נפשית ומאחר ונפש בריאה מתפקדת היטב בגוף בריא, אין מניעה לקדם באופן עקבי כל תהליך של שיפור איכות החיים שכולל גם פעילות גופנית, אך גם צריכת מזונות בריאים.